Kategori İK & Yönetim

Hangi mesleği seçmeliyim? Bu soruyu özellikle üniversite sınavına giren gençler çok soruyor kendilerine. Sadece onlar mı? Mesleğinde mutlu olamayan çok sayıda insanın da cevaplamaya çalıştığı bir soru bu. Sonuçta hangi mesleği seçtiğiniz hayatınızı etkiliyor.

Bu konuda çok sayıda envanter veya test mevcut. Eğlencelik olsun diye deneyebileceğiniz bu test size ilginç sonuçlar çıkarabilir. 120 soruluk bu ücretsiz testi cevaplamak ve hangi mesleğe yatkın olduğunuzu belirlemek istiyorsanız, işte size eğlenceli bir meslek testi. Test sonucunda seçebileceğiniz ve uzak durmanız gereken meslekler tarzında bir tablo da çıkıyor. Bu da benim test sonucum. Turkuaz renkliler en yüksek sonuçlar. Buna göre şu an doğru işi yaptığımı söyleyebilirim :)

Meslek testine buradan ulaşabilirsiniz

* Bu testin sonucu gerçeği yansıtmayabilir. Ben eğlence ve biraz kendini keşif amaçlı buraya koydum. Yine de ilgi alanına yakın sonuçlar çıkarıyor diyebilirim.

En basit meslek seçimine geline, aslında en yatkın olduğunuz ve sevdiğiniz alanlardaki seçimleriniz size başarıyı getirir. Bir mesleği sevmiyorsanız, o meslekten uzak durun. Tabi her mesleğin zor yanları vardır ama o işi başarmak sizi mutlu ediyorsa ve akşamları eve yüzünüz asık gelmiyorsanız, doğru mesleği seçmişsiniz diyebiliriz.

Yorum yazın

Yorum

107 Yorum

  1. Ben daha 12 yaşındayım ve merak edip denedim 105 puan mimarlık,mühendislik çıktı.

  2. 115puan
    Mütercimlik
    Yabancı dil öğret.
    Filoloji
    TuRizm-otelcilik
    Uluslararası ilişkiler vb.
    Sizce hangisini seçmeliyim

  3. hemen hemen her konuya biraz ilgim olduğu için en yüksek puan 50 siyasal işletme yöneticilik çıktı :( İş hayatında başarılı olmak için ilgi alanımı belirli bi konuya göre odaklamam lazım sanırım.

  4. Mimarlık istiyodum ama tam emin değildim 80 puanla mimarlık fotoğraf falan çıktı :D

  5. Şuanda okuduğum bölüm bilgisayar programcılığı ve %0 çıktı, meslek hedefim olan ise 90 çıktı. AH KAFAM AHH

  6. bende de fotoğraf,sinema,müzik,resim,spor,mimarlık,gazetecilik falan çıktı,bende bu alanlarda gerçekten ilgiliyim seviyorum.ama ailem karışmasada pek istemiyorlar.ne yapmalıyım ?

  7. Bende 100 puanla Bilgisayar muhendisliyi cikdi:)Tam istedigim gibi:)En az puanim 90 oldu:)Ama ben en cok bilgisayar muhendisliyi istiyordum ve o da 100 puanla cikti:)Bunu hazirlayanlara cok tesekkur ederim:)Cok eglenceliydi:)

  8. mesela ben sesimi cok begenirler oyunculugada egilimim war unlu olmakta istemiyorum degil ama bu da riskli bi meslek yaparim her turlu sadece para yonunden tereddutlerim war malesef ama bi yandanda saglik meslek istiyorum onda onum her daim acik olur ama puanim yetmesse ne yapcam bilemiyorum hayirlisi ama hangi meslegi olursam oluyum ek olarak sanatla ugrasip sohret kazanacagima eminim insallah saglikta yer alip ek olarak unlu olur sanata zaman ayiririm

  9. testi denemedim ama bence bunlar sadece eglence aklimiza takilan elbet oluyo ama en cok hangisine yetenekliysen ona egilimlivol

  10. bende hep sozel meslekler cikto edebiyat vs. Ama okulda sayisal bolumde okuyorum ve bu sene son senem ne yapacagim ben :/ zaten sayisal meslek istemiyorum..

  11. bende en yüksek 85 olarak Biyoloji, Kimya, Tıp, Eczacılık, Diş Hekimliği, Hemşirelik, vb alanda bnm olmak istediğimde zaten doktor veya hemşire olmak

  12. hala karar veremedim :( ama her meslek testinde olduğu gibi Fotoğraf, Sinema, Tiyatro, Folklör, Müzik, Resim, Heykeltraşlık, Spor, Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Dekoratörlük, Arkeoloji, Sanat Tarihi, vb.çıktı. Eğer aranızda mimarlık seçen biri varsa bilgi verebilirse sevinirim. Test için teşekkürler :)

  13. Bende 95 Fotoğraf, Sinema, Tiyatro, Folklör, Müzik, Resim, Heykeltraşlık, Spor, Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Dekoratörlük, Arkeoloji, Sanat Tarihi, vb.
    Ben Tiyatroyu seçtim seviyorum zaten sonunda ne olucağıma karar verdim allahıma bin şükür bu siteyide yapana afferim ;)

  14. ya ben hep ne olmak istersin dediklerinde doktor tıpla ilgili şeyler derdim ama kendim düşününce çok kararsızım ne istediğimi bilmiyorum.

  15. ilk önce şunu belirtiyim say öğrencisiyim ve deneme sınavlarında 430 larda yapıyorum alanımda kötü de değilim ama sağlık bölümleri 30 mühendislikler ise 25 geldi tm bölümleri 100 lerde falan şu anda ne yapacağımı bilemiyorum demek ki sevmeden sayısal okuyorum bn

  16. 90 puanla Siyasal, İşletme ve Yöneticilikler, vb. çıktı ve bende avukat olmak istiyorum :)

  17. 8. sınıfa gidiyorum ve bu sene SBS’m var lsie seçimine yardımcı oldun diye testi yaptım. Tercüman-Yazar olmak istiyorum .
    Bildiğimin dışında birşey çıkmadı aslında ama yardımcı olduğu söylenebilir :D

    80 Fotoğraf, Sinema, Tiyatro, Folklör, Müzik, Resim, Heykeltraşlık, Spor, Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Dekoratörlük, Arkeoloji, Sanat Tarihi, vb.

    60 Mütercimlik, Yabancı Dil Öğretmenliği, Filoloji, Turizm-Otelcilik, Uluslararası İlişkiler, vb

    45 Ziraat Müh., Orman Müh., Çevre Müh., Su Ürünleri Müh., Maden Müh., Meteoroloji Müh., Jeoloji Müh., Coğrafya, Arkeoloji, Veterinerlik, vb.

    45 Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Antropoloji, Hukuk, Kamu Yönetimi, Gazetecilik, Yazarlık, vb.

  18. bence harıka tamda secmek istediğim bölümü PSİKOLOJİ seçmem gerektiğini söyledi emeği geçen herkese çook teşekkürler

  19. Herkesin istediği meslek çıkmış çünkü herkes olmak istediği mesleğin özelliklerini işaretlemiş..

  20. 85 yöneticlik vs

    75 pc muhendisligi-elektronik-muhendıslıgı

    2side çok sevdıgım meslekler kararsızım yaa

  21. bende 5 kırmızı 2 mor ve 3 tane turuncu çıktı..aslında avukat olmakla gidip geliyordum ama kırmızı çıktı.hala kararsızım meslek konusunda yeniden mi yapsam bu testi ne :D

  22. bana 2 tanesinde mor renk gösterdi 2. ve 10. grup hep mühendislik mimarlık fln var aslında ben daha çok kazanacağı paraya göre seçiyordum :D ama onlarda da hem bana uygun hem de parası ii seçcm galiba :)

  23. Merhaba ;
    Ben mimar olmak istiyorum . Ama ailem mimarlığa eğilimim olmadığını söylüyorlar . Bu beni çok üzüyor . Sizce ne yapmalıyım ?
    ( Yardımcı Olursanız Sevinirim )

  24. 6 yaşımdan bu yana kadar doktor olmak istiyordum.Yaptığım testtede doktorluğu seçebileceğim çıktı.

  25. gayet doğru sonuçlar çıktı. meslek seçiminde eğilimlerinizi belirlemenize yardımcı olabilir. dikkate alın.

  26. Siyasete Olan Merağım Burdada ortaya cıktı ama yabancı dile olan isteğimin daha yüksek cıkmasını beklerdim siyaset %95 yabancı dil öğretmenliği %85 çıktı bi türlü hedefimi belirleyemiyorum çok kararsızım.. Testiniz için Teşekkürler…

  27. 10.meslek grubu 110 çıktı. Elektrik-elektronik, bilgisayar mühendisliği, fizik, matematik gibi dallara ilgi duyuşumdan olsa gerek diye düşünüyorum :) 5. meslek grubu puanımsa 75 çıktı. Edebiyat, psikoloji, felsefe alanlarını da bir hobi olarak kullanabilirim. Tam beklediğim sonuçlar çıktı diyebilirim.. :)

  28. ipek nil ailen sana baskı yapınca başarı oranın düşer. bende de öyleydi. geçen sene baskı yapıldı neredeyse sınıfta kalıyordum korku ve heyecan. eger ailen sana çok baskı yapıyorsa benden bir abla tavsiyesi çook çalış. güvenlerini boşa çıkarmamaya bak.

  29. bende 4. bölge yüksek zaten mimarlıktan emindim şimdi hiç şüphesiz eminim ne olacağımı buldum galiba…

  30. ben anaokulundan beri tıp istiyorum ilginiz var ama bir daha düşünün yazdı siyasal bilimler çıktı of yaa

  31. aslında müzik şarkı sölemek tiyatro gibi şeyler hoşuma gidiyo büyüyünce belki olabilirim

  32. 10.grub Bilgisayar mühendisliği 115 puan ve bu benm olmak istedgm meslek :D hangi testi yaptysam bu cıktı ama kazanması dert :D

  33. elinize emeğinize sağlık :).. fikrimce test amacına yönelik olmuş, faydalı sonuçlar doğrduğunu düşünüyorum. bende ilahiyat okuyorum merak ettim denedim sonuçtann memnunum, dogru yerde oldugumu biliyordum:)… sağlıcakla!

  34. YGS-LYS ye hazırlanıyorum hala kendime ait bir meslek bulamadığımdan son çare bu testlere bakıyım dedim asağı yukarı hepsi 30 puan ilgim hiç birine yetmiyormuş :S

  35. bana 120 puanla biyoloji,tıp,eczacılık falan çıktı ama ben hala emin değilim. neyse eğlenceli test :) ama ben sanata da çok ilgi duyuyorum,birinin bana bir akıl vermesi lazım ben daha sadece ” sekizinci” sınıftayım ama ailem bana baskı yapıyor hangi mesleği seçeceksin diye ben de vurdum kendimi bu testlere

  36. Şu an içinde bulunduğum meslek için 100 puan çıktı.Faydalı bir test diye düşünüyorum.

  37. Bilgisayar müh. elektrik elektronik müh. 90 istediğim mesleklerden :) sinema, tv radyo,müzik de 120 :) benimde düşündüklerim tam da bunlar sanata yönelik yeteneğim olduğunu düşünüyorum :)

  38. 2 tane 75 var ve o işleri yapmayı hiçbir zaman düşünmedim istediğim meslekten 50 puan almışım

  39. bana fotoğraf,sinema,uluslarası ilişkiler,h.traş,spor gibi sevdiğim ve yapmak istediğim sosyal konular çıktı.sayısal bölüm seçtim ama bu meslek testini yapmadan önce çok pişman olmuştum.Bu testten de anlaşılıyor ki eşit ağırlığa geçip ya uluslararası ilişkiler yada radyo-televizyon-sinema okuyacağım bir diğer ihtimal altyapısında bulunduğum tofaş’tan basketbolcu olacağım üçüde beni çok mutlu eder…..

  40. merhaba banada 120 puanla sosyoloji psikoloji antropoloji ve hukuk çıktı bende bunlardan hukuk tam benim kişiliiğim çıktı hazırlayanların emeğine sağlık birde teknik olan tüm mesleklerden 110 puan çıktı

  41. benimde iktisat,ekonomi,maliye,muhasebe,kamuve özel sektör 100 puan cıktı ama ben 90 puan olan biyoloji,kimya,tıp, eczacılık, diş hekimliği,hemşirelik, te eczacılık istiyom iyi yanım yani

  42. İstediğim meslek 105 (Mimarlık) ve 110 (Elektrik-Elektronik/İnşaat Mühendisliği/Bilgisayar Mühendisliği/Endüstri Mühendisliği) çıktı.
    Biraz fazla kararsızım ama daha çok vakit var. 8.Sınıftayım da.
    :D :D :D

  43. off yaa işim çok zor en yükseği 50 puan siyasal,işletme.. çıktı ve de ben mf’yim :(
    anlaşılan benden bişi olmaz

  44. ben 7. sınıfa gidiyorum ve daha bir meslek seçemedim ozelliklede bilime ve araştırmaya onem gosteriyorum lütfen yardım edin

  45. Yaa bnce bu testte doğruLar çıkmıyo.Çünkü bnm olmak isTediğim hatta ilgiLendiğim mesLeğe 0 puan yazDı.o mesLekLe iLgiLi şeyLeRi işaReTLediğim haLde… :(

  46. 80 puanla siyasal,işletme ve Yöneticilikler vb. diye bir şey çıktı
    70 puanla edebiyat,öğretmenlik,gazetecilik,iletişim,rehberlik,psikoloji danışmanlık ve ilahiyat
    60 puanla Psikoloji,antropoloji,sosyoloji,felsefe,hukuk,kamu yönetimi,gazetecilik,yazarlık,ziraat mühendisliği,orman mühendisliği,çevre mühendisliği,su ürünleri mühendisliği,maden mühendisliği,meteoroloji mühendisliği,veterinerlik vs….

    yani burada bana en uygun olanı 80 puanlı olanlar herhalde ilginç kutucukları doldururken cok eğlendim hazırlayandan tesekkur ederım emegıne saglık her ne kadar gerecegı tam anlamıyla gercegı yansıtmasada bana ufak da olsa bır ıp ucu verdı tesekkur ederım bu sene universite sınavına hazırlanıyorum bakalım hakkımızda hayırlısı neymıs TM öğrencisiyım kendimle ilgili nasıl bır meslek yaparım diordum kendı kendıme nerden arastırırım dıe dusunuyordum neysekı boyle bır anket hazırlamıssınız cok yardımı oldu cok tesekkur ederim. :)

  47. ben fen ve matematiği çok seviorum bu test de gerçekten etkili bi test bana 85 puanla biyoloji, kimya, tıp, eczacılık, diş hekimliği ve hemşirelik çıktı yani kısaca sağlıkçı olucam gibi gözüküyo

  48. benim meslek 105 puan çıktı. iktisat vb. yani eşit ağırlık mslekleri ama hemşirelik tıpta çıktı sayısal bölümü ve sayısalda okuyorum :?? ne yapmam qerekio iki farklı kutup..